sunnuntai 6. maaliskuuta 2011

Terveisiä auringolta...

Matkamme suuntautui Tenerifan saarelle ja siellä kohde oli Playa de las Americas. Hotellimme nimi oli Sun hotel La Pinta. Perillä meitä odotti täysin pilvetön taivas ja ihanat palmut. Pilvetön taivas oli läsnä koko lomamme ajan ja lämpötila kohosi päivä päivältä.
Pilvetön taivas oli seuranamme koko loman ajan

Sun hotel La Pinta

Pääasia lomallamme oli olla yhdessä, syödä hyvin ja huilata. Uima-allas alue oli aivan loistava ja lämmitetty vesi takasi sen että uimaankin tarkeni mennä. Tosin sää oli niin lämmin, että merikin veti ihmisiä puoleensa.

Hotellissamme oli yllättäen paljon iäkkäämpiä ihmisiä ja kovin vähän suomalaisia. Kaikkialla oli todella rauhallinen tunnelma ja kenelläkään ei ollut kiire minnekkään. Hotellissa kaikki sujui ja huoneet siivottiin hyvin. Ainoastaan henkilökunnan nuiva käytös välillä harmitti. Respan ohi kulkiessa ei paljon morjestuksia kuulunut, eikä respan pää noussut tietokoneen ruudusta mihinkään.
 Isäntä ui joka päivä tunnin verran ja Eetu kulutti myös paljon aikaa altaassa. Snorrkeli ja lasit olivat jälleen kovassa käytössä.

Hotellimme sijaitsi aivan meren ääressä.
Heti hotellimme alapuolella sijaitsi pitkä rivi erilaisia ravintoloita ja snack paikkoja. Aamiaisen söimme hotellissa, mutta lounaan ja illallisen sitten joissakin näissä ravintoloissa. Mielestäni hinnat olivat ihan kohtuullisia. Täyttävän lounaan sai jo alle neljän euron hintaan ja hyvän illallisen alle kymmenellä eurolla. Hotellimme takana kohoaa El Teide tulivuori, jossa kävimme päivän retkellä. Nousimme köysiratasta pitkin yli 3000m korkeuteen. Huipulla oli kylmä ja melko paljon lunta. Maisemat olivat päätä huimaavia koko retken ajan.
 Coca Colaa ja paikallista herkkua Sangriaa kului ihan mukavasti. Lapset uskalsivat hienosti tilata erilaisia ruokia ja maistella ennakkoluulottomasti. Eetu erikoistui meren eläviin ja maisteli mustekalasta lähtien kaikenmoista. Hotellilla oli  näytös Paellan valmistamisesta. Sen maistaminen jäi kuitenkin toiseen kertaan.
Allasvalvoja piti Paella näytöksen.
Jätskejä kului useita päivässä.

Jälkiruoat olivat niin hyviä, että ne saivat lasitkin pyörimään päässä:)
 Yläkuvassa grillattua tonnikalaa mikä oli aivan taivaallista. Myös uusi tuttavuus Kanarian perunat kastikkeineen vei kielen mennessään. Niitä kannattaa tilata perinteisten ranskalaisten sijaan.

Kuten aiemmin sanoin, Teneriffan maisemissa silma lepäsi. Sää oli niin kirkas että myös naapuri saaren La Gomorran saattoi erottaa mereltä.

Tässä kuvassa siintää naapuri saari.
Tulivuorelta löytyi lunta ja kylmyyttä.

Yläkuvassa vielä hotellin uima-allas ilta aikaan ja alapuolella kuva hotellin sisäpihalta.
Reissuilta tulee aina bongattua hyviä ideoita. Tällä reissulla näimme ihastuttavan Amerikkalaisen ravintolan, jossa hienoilla jenkkiraudoilla oli tärkeä tehtävä. Autojen sisälle oli rakennettu pöytä ja istuimet toimivat tuoleina, joten herkuttelu onnistui näinkin.

Tietenkin täytyy myös aina kokeilla jotakin uutta. Tulivuorella käynnin lisäksi kävimme koko porukka "jalkahoidossa". Hoidon suorittivat ehkerat pikku kalat joiden akvaarioihin laitoimme jalkamme. Kalat kävivät ahnaasti kovettumien kimppuun ja tulosta syntyi. Jalkoja liotettiin altaassa vartin verran ja jalat olivat ihanan pehmeät käsittelyn jälkeen. Tosin aikamoisen oudolta tuntui aluksi, kun kalaparvi hyökkäsi jalkoihin.

Tenerifalla onneksi ei juurikaan näkynyt kulkukoiria tai kissoja. Tämä ehkä johtunee siitä, että saari on lähestulkoon turisteita varten ja paikallisia asuu siellä todella vähän.Yksi kissa kuitenkin tavattiin ja kyllähän se piti ikuistaa.
Loma oli kyllä kaikinpuolin onnistunut ja haaveissa onkin jo uusi matka:)
Oikeastaan yksi miinuspuoli sattui toiseksi viimeisenä päivänä kun isäntä sairastui mahatautiin. Kun oli saanut tyhjennettyä mahan kokonaan olo helpotti heti. Lisäksi hain paikallisesta apteekista lääkettä, jonka apteekkari lupasi olevan parasta kun vatsa on pahana. Näin taudistakin päästiin pelkällä säikähdyksellä.

Katjusha kirjoitti...

Kylläpä näyttää ihanalta tuo teidän matka. Aurinkoa saitte ja sää suosi.
Erittäin mielenkiintoinen tuo teidän jalkakylpy :) Pääsispä joskus kokeilemaan!

seijastiina kirjoitti...

Ihana matkakertomus, kiitos ,että sain näin olla mukana.
Kauniita kuvia ja yäh.. kyllä tuo jalkahoito tuntuu ilkeältä, ei minusta olis siihen, pelkään kaikkia tuollaisia, jotka nykii jalkoja :/

On teillä ollut ihana matka kaikkine herkkuineen ja muistoineen.
Mutta tervetuloa takaisin tänne Suomen kevääseen ♥

Anonyymi kirjoitti...

Mukava oli katsella kuvia. Viimeksi itse käynyt tuolla saarella n. 15v sitten.

Sirkku kirjoitti...

Tuota jalkahoitoa olisin kyllä katsonut vierestä.
Kivat on kuvat matkalta, mutta en meinaa saada silmiäni irti sun blogin uudesta ulkonäöstä; todella ihanan tunnelmallinen tausta.

maiju kirjoitti...

Hei, kiva kun tulit myös Männiköllä käymään. Matkanne tuo niin paljon hyviä muistoja kun olimme omien lapsein kanssa noin 15 v sitten. Mukavaa loppumatkaa perheellenne, Nauttikaa!!!

Anonyymi kirjoitti...

Oi,ihania kuvia <3

LeenaJohanna kirjoitti...

Ekaa kertaa blogissasi kyläilemässä.
Aivan ihania lomakuvia.
Olimme pari vuotta sitten joulunajan Teneriffalla Puerto de la cruzissa. Lämmintä riitti ja loma oli aivan ihana.Hotellin henkilökunta oli iloista väkeä. Vähän väliä kuului Hola! tervehdyksiä.
Asun myös Nokialla , Koskenmäessä.
Siuro on sitten kaunista seutua<3

Mukavaa alkavaa viikkoa!<3

TirriLiisa kirjoitti...

Kiitos kaikille ihanista kommenteista:)
Tervetuloa uudet tuttavuudet!!
Oikein mukavaa viikonalkua kaikilla!!

seijastiina kirjoitti...

Ihana blogipohja, hitsi kun en muista miten vaihdetaan, pitäs keväisempi laittaa itsellekin :)

Tarja S kirjoitti...

Hei! Nyt on ihan pakko tarkistaa... En muista mistä blogista eilen sain vinkkiä tähän sinun blogiisi. Ja luin sanat Siuro ja Myllykylä, niin tuli "outo tunne". Itse olen asunut Siurossa ekat puolitoista vuotta ja senkin jälkeen siellä viettänyt paljon aikaa mummulassa. No, tämä ei liity siihen "outoon tunteeseen". En vielä pitkälle ole lukenut blogiasi, vaan etsin kuvia pihapiiristäsi ja sieltä se löytyi!! Ainakin luulen niin... Meidän vanha liiteri taisi joskus tulla teille lampaiden kodiksi... Ja olen varmaan pariin kolmeen otteeseen käynyt lasten kanssa teillä eläimiä ihmettelemässä. Olenko oikeilla jäljillä?

Marika kirjoitti...

Ihana matkapostaus! Teillä on ollut mukava reissu.

TirriLiisa kirjoitti...

Tarja S: Kyllä olet oikeilla jäljillä! Kiva kun löysit tänne! Meillä ei enää ole lampaita mutta teidän liiterissä asustelee nyt Hessu poni, minkä täällä käydessänne tapasittekin.Yksi kesä se oli kanojen asuntona ja onpa siellä pupujakin asustellut. Kullan arvoinen tuo liiteri on meille ollut:)

Seijastiina: Ulokoasu ja siellä lisää gadget, sitten HTML/Script, tuon polun pitäisi auttaa:)
Itse poistan vanhan pohjan alta ja sitten vasta laitan uuden:)