tiistai 22. joulukuuta 2009

Aikaan hyasinttien

                                   
Aikaan Hyasinttien/Mikko Alatalo



On taas aika hyasinttien

Usko pois, sua äiti aattelen

Sinä siellä, minä täällä jossakin

Sanoinko koskaan, että sua rakastin?


Mua huolenpitosi silloin ärsytti

Nyt vasta tiedän se hyvää tarkoitti

Sä jankutit, mä vastaan hankasin

Kuin varsa emoansa, sua uhmasin


Ruman sanan usein sulle tokaisin

Niin monta kertaa sua loukkasin

Oli ruoka silti aina pöydässä

Itsestään sitä pidin selvänä


En tiedä, toivotko sä kiitosta

Se jotenkin luonnistu ei lapselta

Aikuiset on tyhmiä, niin aattelin

Siinä iässä niin kuuluu ollakin


Mun paremmin mä oisin voinut yrittää

Ois sanomatta jäänyt moni ärräpää

Ei kypsymättömyyden taakse mennä voi,

jos toisen tunteita ei huomioi


Pahan mielen monta kertaa aiheutn,

kun maailman lokaan uhmamielin sukelsin

Mun puhtaat vaatteet oli sun kunnia-asia

En enää ostaakaan vois yhtä puhtaita...


On taas aika hyasinttien

Usko pois, sua äiti aattelen

Sinä siellä, minä täällä jossakin

Sanoinko koskaan, että sua rakastin?

Laulu on omistettu joukostamme poistuneille äideille, eli minun äidille ja anopilleni.
Ylhäällä kuvassa on äitini noin 20 vuotiaana.

Ei kommentteja: